وبلاگ کارشناس و مدیر سئو سایت

• برگه نخستین گوگل رویایی دست نیافتنی نیست! خوب تر است دراین باره با یک شخص ماهر مشاوره فرمائید و از سرویس ها سئو سایت توسعه یافته به کارگیری فرمایید تا در سرعت بالا ترین زمان ممکن و با شایسته ترین بها به منزلت دلخواه برسید . ما دوست داریم که در این مورد

سئو تکنیکال چیست؟

باصرفه سازی وبسایت تکنیکال چه می باشد

 

علم کافی در موضوع باصرفه سازی وبسایت تکنیکال به شما کمک میکند تا هم با موتورهای جستجو به درستی اخلاق کنید و هم بتوانید با بسط دهندگان سایت با ادبیات کارآمد ارتباط برقرار نمائید .

 

اکنون که محتوای ارزشمندی را مبتنی بر جستجوی عبارات با اهمیت ایجاد کرده اید , حساس است که مطمئن شوید که خیر صرفا به وسیله انسان ها قابل فهم است , بلکه به وسیله موتورهای جستجو نیز به راحتی فهم و شعور می شود .

 

https://ismaeilsahab.ir/category/technical-seo/

اگر که می خواهید سئو سایت را به صورت کامل یاد بگیرید شما نیاز دارید تا تمام درس های فراگیری سئو را به ترتیب مطالعه کنید .

 

f:id:sahabseosite:20200514033625p:plain

 

شما حتمی نیست فهم فنی عمیق از این مفاهیم داشته باشید , اما با اهمیت است که بدانید که بهینه سازی سایت تکنیکال به چه صورت انجام می شود تا بتوانید به صورت هوشمندانه با توسعه دهندگان وب سایت خود سخن فرمائید . کلام گفتن ادبیات برنامه نویسان زیاد دارای اهمیت است , زیرا شما ممکن است به آنان نیاز دارید تا برخی از باصرفه سازی های فنی سایت خود را از طریق آن ها انجام دهید .

 

در شرایطی که آن ها هدف و برنامه های شما را به صدق متوجه نشوند , بعید است سئو وب سایت تکنیکال شما با موفقیت انجام شود . همین مورد باعث ایجاد زحمت و هزینه بیشتر برای پروژه سئو سایت شما خواهد شد .

سئو اثر گذار وب سایت به یک حمایت همگانی نیاز دارد!

 

در صورتیکه شما یک گروه کوچک دارید و خودتان دانش کافی از توسعه و گسترش وبسایت را دارید که هیچ! البته در‌صورتی‌که به هر دلیلی گسترش سایت شما توسط گروه برنامه نویس انجام می شود , این نکته را فراموش نکنید که بایستی رابطه خوب و تعاملی در میان شما ( متخصص سئوی وب سایت ) و مجموعه گسترش دهنده وبسایت برقرار شود! مخلوق به شخصه در پروژه ای بوده ام که تیم های گوناگون از جمله بسط دهندگان , گروه مارکتینگ و … به صورت جزیره ای کار می کردند و ارتباط مستقیم با هم نداشتند . می‌توانم به جثارت بیان‌کنم این موقعیت بدترین مدل ممکن برای یک پروژه می باشد!

 

شما برای دستیابی به موفقیت در سئوی سایت به همکاری تعاملی با گروه برنامه نویس دارید . باید استراتژی سئو سایت پروژه را از اولیه طراحی نمائید و آن‌گاه آن را به تیم بسط دهنده انتقال بدهید . در شرایطی که در بالا این کار را نکنید به احتمال بسیار متحمل هزینه های دوچندان خواهید شد . چون مجموعه توسعه دهنده با نگرش کد نویسی پروژه را آغاز می کنند و بعد شما متوجه می‌شوید که به کلی روش را خطا رفته اند . دراین‌صورت چنانچه شما خودتان مدیر پروژه نباشید و فقط سئوی سایت کار مجموعه باشید , کار شما دوچندان دشوار خواهد شد .

سئو سایت تکنیکال به جلسات توجیهی با گروه گسترش دهنده وبسایت نیاز دارد

 

ممکن است وب سایت از نظر فنی تلاش بسیار خوبی داشته باشد و از دید ظاهر هم زیاد جذاب باشد البته نکات سئو وب سایت تکنیکال در آن رعایت نشده باشید و زحمات شمارا تحت سوال ببرد! در این صورت قانع کردن رئیس گروه و گروه برنامه نویس برای ساخت تغییرات فراوان دشوار می باشد . پس خوبتر است گذشته از ساخت پروژه نشست های توجیهی منظمی داشته باشید تا از بیشتر کاری پرهیز کنید . در‌حالتی که هم که پروژه از گذشته انجام شده باشد , شما باید با روابط پسندیده و منظقی به حل مشکلات بپردازید .

 

https://ismaeilsahab.ir/google-bombing/

فراتر از ارتباط تعاملی و سازنده تیم , شعور سئو وب سایت تکنیکال به چند دلیل زیاد اهمیت دارد . شما می بایست اطمینان حاصل فرمائید که سایت هم برای کاربرها و هم برای خزنده های موتورهای جستجو ساخته شده است . به همین علت در این درس به 3 بخش تحت می‌پردازیم :

 

  1. روش عملکرد سایت ها به چه صورت است ؟
  2. موتورهای جستجو به چه صورت تارنما ها را فهم می کنند؟
  3. کاربران به چه صورت با وب سایت ها به تعامل می پردازند؟

 

از آنجایی که ساختار فنی سایت قادر است تاثیر گسترده ای بر همت سئو وب سایت آن داشته باشد , بسیار اضطراری است که این اصول را به صحت درک فرمائید . همچنین زیاد خوب است که این اصول را با تیم برنامه نویس , تولید کننده محتوا و طراح وبسایت میان بگذارید تا تمام افراد مجموعه با یک رویت

راهنمای جامع اصول onpage seo _ آپدیت 2020

 

 

 

onpage را می توان پیاده سازی تکنیک های شالوده به خواسته ساخت ذیل ساختی قدرتمند برای یک تارنما معرفی کرد که بعد از انجام آنان مقدمات آغاز کار حرفه ای روی بهینه سازی وب سایت به خواسته کسب جایگاه در صفحه نتایج گوگل به ازای کلمات اساسی هدف , معنا و معنی پیدا می‌نماید . چنانچه به عنوان یک سئو فعالیت یا مدیر تارنما این محتوا را برای مطالعه گزینش کردید این نوید را به شما می دهیم که با جامع ترین راهنمای اصول سئو آن پیج در سال 2020 درین مقاله آشنا خواهید شد . با ما همراه باشید .

تعریف سئو آن پیج و بررسی اهمیت آن در فرایند سئوی وب سایت

 

در‌صورتی‌که بخواهیم با ساده ترین زبان ممکن سئو آن پیج را تعریف کنیم میتوانیم بگوییم به تیم فعالیت هایی که در اصلاح ساختار تارنما نقش دارند سئوی داخلی یا On - Page SEO می‌گویند . از جمله فعالیت هایی که موجب اصلاح ساختار تارنما میگردند می توان به بهینه سازی کد ها , محاسبه کردن فاکتور های فنی وبسایت , باصرفه سازی محتوا و . . . اشاره کرد .

 

اهمیت سئو داخلی را می توان با ارائه یک مثال به صورت کاملا مفهومی تشریح کرد . فرض فرمایید فن شما نماکاری ساختمان است . تا‌زمانی‌که پایین ساخت داخلی ساختمان مورد تایید نباشد زیباترین نماهای ممکن نیز روی آن سازه زیبایی خود را نشان نمیدهند . در همی راستا می توان اعلام کرد تاهنگامیکه یک تارنما از نگاه فنی و ساختار نخستین مورد تایید نباشد روند بعدی سئو دربرگیرنده سئو آف پیج و . . سود بخش و موثر ولقع نمی شود .

 

در صورتیکه بخواهیم به صورت تخصصی تر به تعریف معنا سئوی وب سایت

 

داخلی بپردازیم خوبتر است پروسه onpage seo را به دو بخش تقسیم کنیم :

 

1 – تکنیک هایی که روی بهینه سازی ساختار سایت متمرکز می باشند : با صرفه سازی تارنما تکنیکال

 

2 - تکنیک هایی که روی بهینه سازی محتوای سایت متمرکز میباشند : سئو سایت محتوایی

آنالیز لیست باصرفه سازی سایت تکنیکال

 

همان گونه که در بخش گذشته اشاره کردیم یکی‌از شاخه های سئو آن پیج , سئوی وب سایت تکنیکال می‌باشد که به صورت تماما منحصر روی بهینه سازی ساختار فنی وبسایت تمرکز دارد . به‌دنبال به معرفی تک تک مورد هایی که در سئوی سایت تکنیکال می بایست آناها را چک کرد می پردازیم .

 

بهینه سازی سایت تکنیکال

بررسی به کارگیری مناسب درست از متا تگ ها – meta tag :

 

متا تگ ها ( Meta Tag ) یا برچسب های متا , جزو محتوای یک ورقه است که از لحاظ کاربران مخفی مباشد . زیرا این متا ها در کد های HTML وب سایت قرار می گیرد و حاوی اطلاعاتی برای موتور های جستجو میباشد .

معرفی مهمترین متا تگ های سئو داخلی :

 

متا تگ تایتل ( title tag )

متا دسکریپشن ( meta description )

متاتگ ویو پورت ( viewport )

متا تگ روبوت ( meta robot )

 

دقت به‌سرعت لود صفحات سایت

 

یک اصل دارای اهمیت در با صرفه سازی وبسایت وجود دارد که آشنایی با آن فهم این مسئله را راحت تر می کند . اینکه در‌صورتی‌که سرعت بار گذاری صفحهای از وب سایت بیشتر از 4 ثانیه باشد بدون شک مخطب آن تارنما را ترک میکند . با تکیه برهمین اساس بررسی کردن سرعت وب سایت با ابزارجی تی متریکس که در مقاله ها گذشته مفصلا به معرفی آن پرداخته ایم . ضروری است .

استفاده از قالب‌های رسپانسیو

 

https://ismaeilsahab.ir/negative-seo/

یکی فاکتورهایی که تاثیر بخش اعظمی در رنکینگ گول دارااست مشاجره به کار گیری از قالب های ریسپانسیو هست . در واقع با دقت به گسترش به کارگیری کاربران از دستگاه های گوناگون به خواسته استعمال از سایت ها , نمایش درست وبسایت شما در انواع دستگاه هایی نظیر موبایل و تبلت دوچندان برای گوگل با اهمیت است .

بررسی ساختار URL ها

 

حتمی است بدلنید که که 3 تا 5 کلمه ابتدایی یو آر ال بیشترین تاثیر را در درجه بندی تارنما دارند . به این ترتیب بررسی اینکه یو آر ال های سایت , صحیح , کوتاه و خوانا باشند بسیار دارای اهمیت است . توجه نمایید که در ساختار URL کلمات با اهمیت به عمل رفته باشد .